Ylivoima

Tässä forumissa keskustellaan HIFK:n joukkueesta yleisesti.

Moderators: Jude, Pate - B2REDS, Ylläpito, Jone

Zidlicky^

Ylivoima

Postby Zidlicky^ » Tue Oct 24, 2006 7:18 pm

Tällä kaudella ylivoimatehot ovat olleet aivan kateissa. Osittain syynä on se, että Guolla ja etenkin Murphy olivat muutamat pelit sivussa, mutta kyllä silti IFK:n pitäisi olla toisessa päässä ylivoimatilastoissa.

Mikä ylivoimassa sitten mättää? Laukauksien puute? Vaiko huonot passit?

Mistä löydämme avun ylivoimaan?

Tässä ketjussa olisi tarkoitus yksinkertaisesti pohtia toimimatonta ylivoimaa.
There is only one Marek Zidlicky.
#SM-Liiga @ Quakenet - realiaikasta keskustelua SM-Liigasta.

Defender

Postby Defender » Tue Oct 24, 2006 8:32 pm

joo, olen kanssa ihmetellyt tuota tehottomuutta 5-3 ylivoimalla syötellään koko ajan ei niitä maaleja tule ilman laukauksia..

Laukauksia enemmän..

seesam

Postby seesam » Tue Oct 24, 2006 10:23 pm

Itse olen huomioinut 1. YV:n tehottomuuden johtuvan yleensä käsipuolien sopimattomuudesta(tarpeeksi epäselvää?). Otetaan esimerkki, Kille on useasti tämän kauden aikana saanut syötön väärältä puolelta, minkä takia hän joutuu leipomaan ja asettelemaan kiekkoa. Eli Killeltä puuttuu suoran vedon mahdollisuus kokonaan. Guolla leipoo ja jakelee kiekkoa yleensä oikealla laidalla ja Kille on tottunut pelaamaan ns. alakolmion keskellä minne hän saisi syötön mistä voisi lakaista kiekon suoraansyötöstä reppuun. Ja tämä skenaario ei siis toteudu kun kätisyydet eivät pelaa. Killen minun mielestäni pitäisi tehdä suurimman osan ratkaisuista ylivoimalla, kuten teki viimeisillä hifk kausillaan ja tämä on siis vaikea toteuttaa.

StJaques

Postby StJaques » Tue Oct 24, 2006 11:10 pm

Mielestäni Jereä voisi peluuttaa enemmän yv:ssä viivamihen roolissa. Nyt mies seisoo maalin edessä, tehden toki sielläkin tehtävänsä. Jeren loistavalla laukauksella tehtäisiin varmasti maaleja.
HIFK- Se Ainoa

Defender

Postby Defender » Tue Oct 24, 2006 11:22 pm

StJaques wrote:Mielestäni Jereä voisi peluuttaa enemmän yv:ssä viivamihen roolissa. Nyt mies seisoo maalin edessä, tehden toki sielläkin tehtävänsä. Jeren loistavalla laukauksella tehtäisiin varmasti maaleja.

Joo, kyllähän sekin kävisi, mutta osuis siihen kohteeseen..

Fylliz

Postby Fylliz » Tue Oct 24, 2006 11:49 pm

Minä taas edustan sitä koulukuntaa että Jere maalin eteen tekee maskii YV:ssä. Tarvittaessa tulle vetämään. Jere on tarpeeksi iso ja voimakas pysyäkseen pystyssä maila viidakossa maalin edustalla. Schnabelin kun sinne heittää ei seuraa kuin Peto jäähyjä ja hölmöjä sellaisia.
"Kissa putoaa aina jaloilleen" Jere Karalahti SM-liiga viikkomakasiinissa.

Zidlicky^

Postby Zidlicky^ » Wed Oct 25, 2006 4:58 am

Fylliz wrote:Minä taas edustan sitä koulukuntaa että Jere maalin eteen tekee maskii YV:ssä. Tarvittaessa tulle vetämään. Jere on tarpeeksi iso ja voimakas pysyäkseen pystyssä maila viidakossa maalin edustalla.

Pikkarainen maalille, sillä riittää kokoa, toisessa ylivoimassa sitten Petrell. Jere viivaan ja kanuunat laulamaan.

edit.

Ykkösessä sitten Guolla ja Kuhta pyörittelee kiekkoa, Murphy jakelee ja Jere ampuu. Toisessa sitten Laakkonen ja Murray pyörittelee kiekkoa, Murphy jakelee ja Laakso/Korhonen ampuu.
Last edited by Zidlicky^ on Wed Oct 25, 2006 8:47 pm, edited 1 time in total.
There is only one Marek Zidlicky.

#SM-Liiga @ Quakenet - realiaikasta keskustelua SM-Liigasta.

Baarimikko

Postby Baarimikko » Wed Oct 25, 2006 8:45 am

Ongelmana HIFK:n ylivoimassa on se, että laukauksia ei saada suoraan syötöstä esimerkiksi Cory Murphylle ja Jere Karalahdelle. Toinen ongelma on liiallinen leipominen kiekon kanssa, jota esimerkiksi Stephen Guolla on harrastanut ylivoimalla silloin tällöin. Myös huonot syötöt syövät YV:n tehoa.

Fylliz

Postby Fylliz » Wed Oct 25, 2006 1:50 pm

[quote Pikkarainen maalille, sillä riittää kokoa, toisessa ylivoimassa sitten Petrell. Jere viivaan ja kanuunat laulamaan.

Totta tosiaan. Olin kokonaan unohtanut Pikkaraisen. Olis kyl hyvä taistelija maalin eteen ja kovuuttakin löytyy.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Fulse

Ylivoima

Postby Fulse » Wed Oct 25, 2006 6:57 pm

Kyllä oli eilinen ylivoima 5-3 vastaan todella surkeata. Ei HIFK saanut yhtään vaarallista laukasta maalia kohti.

Mitä itse olen kotipeleissä huomannut on se, kun HIFK pelaa ylivoimalla niin kiekkoa syötellään todella paljon. Toki niin voi saada hyvän maalipaikan, mutta kun kunnolisesta vetopaikastakin syötetään niin ei siinä aina ole järkeä.

Ja muutenkin olen huomannut, kun Karalahti pelaa ylivoimalla hänen laukaksensa jäävät useasti voimattomaksi ja tuloksena on löysä veto, jonka maalivahti ottaa helposti kiinni. En sitten tiedä mistä tämä johtuu. Toivotaan että ylivoima alkaa pikkuhiljaa toimimaan paremmin ja paremmin.
HIFK !

Cake

Postby Cake » Wed Oct 25, 2006 9:21 pm

Pikkarainen maalille, sillä riittää kokoa, toisessa ylivoimassa sitten Petrell. Jere viivaan ja kanuunat laulamaan.

edit.

Ykkösessä sitten Guolla ja Kuhta pyörittelee kiekkoa, Murphy jakelee ja Jere ampuu. Toisessa sitten Laakkonen ja Murray pyörittelee kiekkoa, Murphy jakelee ja Laakso/Korhonen ampuu.[/quote]

Ei lusmuilua Schnappi maalille sillä sitä koko ja pelottomuutta riittä. , koska (Kuten lukko-matsissa näimme) Ilkka osaa tehdä p9isteitä joten Ilkka pyörittelemään Kuhdan ja Guollan kanssa ja Viivalle Murphy ja Karalahti.

ELI:

Pikkarainen Guolla Kuhta

Karalahti Murphy
Sivusto hakkeroitu - kaikki onnea teille Smoyki

Jne

Postby Jne » Wed Oct 25, 2006 9:35 pm

ELI:

Pikkarainen Guolla Kuhta

Karalahti Murphy[/quote]

Pikkarainen menee maskimieheks kokonsa takia loistavasti, mutta menee välillä liian innolla tilanteisiin, ettei vaan kohta IFK ylivoima olisikin 4vs4-tilanne. Toki Piku on liigan parhaita maalin edestä sörkkijöitä, useimmiten vielä kiekko menee maaliinkin.

Fylliz

Postby Fylliz » Wed Oct 25, 2006 10:53 pm

[quote="Jne"]ELI:

Pikkarainen Guolla Kuhta

Karalahti Murphy

Kuulostaa hyvältä nipulta. Vähän epäilyttää kyllä Kiben esitykset. Kiekko pysyy varmasti lavassa mutta ei saa kiekkoa siään millään. Mut toivotaan et Kibe kaataa Pelsut huomenna. Lennu toki sopii myös ykkös YV:hen.

Ylläpito
Site Admin

Postby Ylläpito » Thu Oct 26, 2006 8:39 am

Yritetäänpä laittaa ne lainaukset oikein. Viestien lukeminen on huomattavasti helpompaa, jos ne on kunnossa.
-Ylläpito
www.hifkfans.com

Cake

Postby Cake » Thu Oct 26, 2006 6:39 pm

dodiin , nyt se ylivoima toimii pelicans Ifk 4 minsaa pelattua ylivoima ifkoolla 2/2.
Sivusto hakkeroitu - kaikki onnea teille Smoyki

Return to “Joukkue”