Joukkue 2008-2009

Tässä forumissa keskustellaan HIFK:n joukkueesta yleisesti.

Moderators: Jude, Pate - B2REDS, Ylläpito, Jone

timpP

Postby timpP » Thu Nov 13, 2008 3:33 pm

Holmbergin polvivamma = vakava.
En gång IFK, alltid IFK!

ThereIsOnlyOne

Postby ThereIsOnlyOne » Mon Nov 17, 2008 8:01 pm

thomaas wrote:Pitäisikö kenties vaihtaa kapteenia?

Eli tästä jengistä käytännössä Lennu tai Kibe. Kibe on ollut pelatessaan jengin ehdottomasti paras pelaaja, enkä toivoisi C:tä tällä kaudella Kuhdan nuttuun. Pieni pelko on että peli menisi taas peiliinkatseluksi...
PUNAINEN STADI

ThereIsOnlyOne

Postby ThereIsOnlyOne » Sat Nov 29, 2008 4:22 am

Onko kenelläkään tietoa/veikkausta/mutua IFK:n ulkomaalaisten suhteen?
Penaillaanko "näillä mennään"-tyylillä vai kaupataanko Brennan tai Walsh Virmaselle?
PUNAINEN STADI

Koivuzio

Postby Koivuzio » Fri Dec 05, 2008 9:59 pm

Ei tarvitse edes perustella miksi mutta olisiko vihdoinkin aika tehdä jotain joukkueessa? tai joukkuejohdossa?

Valmennuksessa?

Itse antaisin kenkää jo Jaloselle!!

Eddie

Postby Eddie » Fri Dec 05, 2008 10:40 pm

Koivuzio wrote:Ei tarvitse edes perustella miksi mutta olisiko vihdoinkin aika tehdä jotain joukkueessa? tai joukkuejohdossa?

Valmennuksessa?

Ite olen sitä mieltä että Coachille pitäis aina antaa aikaa.
Esim. Alex Fergusonillla meni 2 tai 3 eka kautta aika huonosti, mutta sitten alkoi vähän menemään kohti parempaa, ja kato missä ne ovat nyt.
Tottakai, tämä voi olla effekti joka toimii vain Fergusonin kanssa, mutta tämä kausi näin, ja jos ensi kaudella vielä menee ***** niin hankitaan uusi.
G3

Penankomposti

Postby Penankomposti » Sat Dec 06, 2008 3:40 pm

Koivuzio wrote:Ei tarvitse edes perustella miksi mutta olisiko vihdoinkin aika tehdä jotain joukkueessa? tai joukkuejohdossa?

Valmennuksessa?

Ei oo helppoo valmentaa mestis tason joukkuetta.
IFK Helsingfors

Device

Postby Device » Sun Dec 07, 2008 1:14 am

Koivuzio wrote:Itse antaisin kenkää jo Jaloselle!!

Kerro minulle kuka otettaisiin sitten KJ:n tilalle? Erkka Westerlund ja Raimo Summanen lähes ainoat vaihtoehdot ja näistä Erkka tuskin on halukas tulemaan ja Summanen ei ole valmentanut moneen kauteen. Ramikin tuntuu yleensä saavan vain seurat entistä sekaisemmin. Itse olen sitä mieltä, että valmennuksessa ei ole se suurin ongelma, vaan suurin ongelmamme seisoo tolppien välissä. Pitkämäki on pelannut alkukauden niin perseelteen, kun vaan olla ja voi, se vaikuttaa myös todella paljon pelaajistoon ja enimmäkseen juuri IFK:n puolustukseen. Onko sattumaa, että puolustus pelaa aina parhaiten sillon, kun maalissa on joku muu kuin Housut? Olen hanakasti sitä mieltä, että jos saisimme maalivahdin tolppien väliin IFK:n sarja sijoitus nousisi nopeasti sinne kuuden joukkoon, koska tästä saisi puolustuskin itseluottamusta ja sitä kautta alkaisi pelikin sujua siellä paremmin. Faktahan on se, että meidän pakit alisuorittaa joka h*lvetin iikka, siitä ei pääse mihinkään. Maalivahti ja kaksi puolustajaa tohon sakkiin vielä lisää, niin mahdollisuudet olisi vaikka mihin saakka. Meidän tilanne taitaa vain kuitenkin olla se, että rahat on loppu.
Jos olisin Nybondas, kauppaisin ensimmäisenä Jussi Pesosen pois, hänestä saisi varmasti kierittyä hyvät rahat ja näillä voitaisiin lähteä saalistamaan sitä maalivahtia (tietenkin olettaen, että IFK:n kassassa on kuitenkin ihan hiukan sitä rahaa vielä jäljellä) Pesonen on joutunut ikävään asemaan IFK:ssa, sillä hän on ainut näistä meidän "hyvistä" hyökkääjistä josta suostuisin luopumaan.

Lyhennettynä:

- Pesosesta rahat maalivahtiin.
- Hackerista ja Walshista rahat 1-2 puolustajaan. Harmi vaan, että näitä kahta kaveria ei tunnu huolivan kukaan.
- Pitkämäen saa kanssa laittaa myyntiin, tuskin kuitenkaan kukaan huolii.

Mitenköhän yksi seura pystyy ryssimään aina näin paljon?
Salasanaa tälle tilille - hardrock

peetus

Postby peetus » Sun Dec 07, 2008 4:19 am

Olen suunnilleen samoilla linjoilla devicen kanssa ainakin Pitkämäen ja walshin suhteen, mutta mielestäni hacker on ainakin vetänyt täysiä jokaisen vaihtonsa ja ollut mielestäni jokseenkin positiivinen yllätys.
Sitten taas Pesonen on mielestäni ainakin nyt löytänyt hyvän paikan taikurin ja Batesin vieressä ja pisteitäkin on tullut . Mutta mielestäni ifk kusee tällähetkellä puolustukseen. Tällähetkellä meiltä ei löydy ketään sellaista pakkia joka osaisi hoitaa hommansa, varsinkaan Heikkinen jolta itse odotin paljon ei ole täyttänyt yhtään odotuksiani.

Device

Postby Device » Sun Dec 07, 2008 1:58 pm

peetus wrote:Olen suunnilleen samoilla linjoilla devicen kanssa ainakin Pitkämäen ja walshin suhteen, mutta mielestäni hacker on ainakin vetänyt täysiä jokaisen vaihtonsa ja ollut mielestäni jokseenkin positiivinen yllätys.

Täysin totta, mutta Hackerin ongelma on väärän maan passi. Suomalaisena hän menisi hyvin 3-4 ketjussa. Ulkolaiset hommataan aina lisävahvistuksiksi ja pelaaja, joka tekee 0+1 tai 0+2 tehot kymmeneen matsiin ei voi kutsua sellaiseksi. Hackeristakin on siis ehdottomasti päästävä eroon.

Koivuzio

Postby Koivuzio » Tue Dec 09, 2008 11:14 pm

Nooh eiköhän tää ole jo tuttua IFK:lle, että kauden alussa näyttää todella hyvältä ja joukkue on koottu monipuolisista pelaajista ja jonkin väriseen mitaliinkin mahdollisuus voisi olla mutta kappas vaan...kuinka käy?

Hankitaan Ruotsista Lundellia paskempi maalivahti maalinsuulle, joka ei varmasti veisi IFK:ta edes välieriin. IFK tarvitsisi voittavan maalivahdin ja kokeneen joka kestää ne paineet.
Sitten puolustus kusee joka pelissä ja hyökkääjät ei saa paikoista sisään, vaikea niitä pelejäkään on voittaa jos joukkue on niin huono tai huonosti rakennettu. Ei tässä pelkästään voi Jalosta syyttää, kyllä se on myös pelaajat jotka vaikuttavat tulokseen ja koko kauteen. Tottakai voi pelaajien lisäksi Jalonenkin katsoa hieman peiliin ja miettiä uudestaan mikä on mennyt joukkueen rakentamisessa pieleen....

Ymmärrän hyvin, jos junnuille esim Melartille annetaan mahdollisuus pelata mutta jos yhtä surkea kuin puukäsi-kankea kuin Helenius päästetään Heikkisen pariksi ykkösvitjaan niin huh huh. Melart kehittyy varmasti tulevina vuosina, mutta ykköskentälliseen paneminen oli ehkä liian hätäistä, vai onko Ilarin otteet sitten olleet niin hyviä A-junnuissa, että taso voisi riittää myös sm-liigassa? En usko...

Kun kesken kautta hankittiin Hacker ja Bates, niin en ainakaan Hackerista odottanut yhtään mitään ja tässä on myös se tulos? Kaveri ei saa mitään aikaan, ei kuulu sm-liigan tai ei ainakaan IFK:on...voisi hyvin vaihtaa seuraa ja IFK voisi miettiä jopa uuden maalivahdin hankkimista. On joukkueessa moni muukin jolle, ne lähtöpassit voisi hyvin antaa...mutta en ala tässä niitä nimeämään.
Batesin viime kauden loukkaantumiset alkavat taas näkyä, vaikka olisi melkeinpä 500 ottelua NHL:ssä ja mitkä tehot tahansa..se ei kerro mitään vielä. Kuitenkaan IFK ei voi pelata Batesin varaan pelejä, eli muidenkin täytyy nousta parrasvaloihin. Kyllä Batesin tilanteen hyvin ymmärtää, jos peli ei kulje ihan toivotulla tavalla, ei moni nousekkaan heti hyvään vireeseen vuoden loukkaantumisen jälkeen.

Brennanin siirto kauden alussa aivan turha, miliisi Honkanen ehkä sopii vielä neloskentän pelaajaksi, 7 pakiksi. Tänään jälleen osoitti, mikä on miehiään ja lensi suihkuun. Itse en paikalla ollut katsomassa peliä mutta kyllä jos kahta vastaan "ilmeisesti" tappeli niin huh huh...mitä touhua.
Ihme ettei Brennan osallistunut mukaan myllyyn.

Kausi taitaa olla tässä vaiheessa ohi, tai jos IFK saa jotain muutosta aikaan joulutauolla ja joukkuetta uuteen uskoon niin hyvinkin voi olla mahdollista että noustaan sarjassa ylemmäs....
Jos pelit jatkuvat samanlaisena ja pelaajalista pysyy melkeinpä samana, voidaan miettiä jo tulevia karsintapelejä mestisjoukkuetta vastaan.

timpP

Postby timpP » Wed Dec 10, 2008 12:31 am

En gång IFK, alltid IFK!

Jan79

Postby Jan79 » Wed Dec 10, 2008 10:42 am

Antaa valmentajalle aikaa?? Kuinka kauan Jalonen ansaitsee aikaa? niin kauan että aletaan mestiksessä miettiä nousumahdollisuuksia?

Olen yrittänyt uskoa ja toivoa Jalosen aikakauteen mutta mutta..

Hyvät ihmiset........... Katsokaa hyvänen aika sarjataulukkoa!!

En ymmärrä mikä status symboli Jalonen oikein on? Edelliset valmentajat on lennätetty kotiin paljon aiemmin eikä peli ole ollut edes näin kuralla.. Hyvä valmentaja varmasti monissa joukkueissa mutta petolauman kesyttäjäksi en halua vaikka menneisyydessä olisi mitä tahansa meriittejä.

Kaiki ei tietenkään ole Jalosen vikaa tai saamattomuutta. Pelaajat pelaavat alle oman tasonsa.. Mutta niin kauan kun Jalosen annetaan viedä Hifk:ta sarjataulukossa vain alaspäin, annetaan kaikkien ymmärtää että luottamus on kova.

Toivon vieläkin että joukkue saisi palikat kasaan ja alkaisi oikeasti pelata.. Mutta mitä siihen vaaditaan? Mikäli tarvitaan joukkueen herätystä, ottaisin mieluusti vaikka Summasen peräsimeen.. En usko että Summanen ainakaan Jalosen tavoin seuraisi myhäillen omien pelaajien rusettiluistelua..

Device

Postby Device » Wed Dec 10, 2008 4:58 pm

Ei tätä kyllä jaksa enään kovin kauaa katsoa. Alan pikkuhiljaa itsekkin kallistumaan Jalosen erottamiseen, sillä IFK:n peli ei ole parantunut kauden mittaan yhtään, vaikka Jalonen väittääkin, että on. *****. Korkeintaan huonompaan suuntaan mennyt. Raimo Summanen olisi riski valinta valmentajaksi, mutta minä ainakin olisin valmis ottamaan tämän riskin. Näyttää vain pahasti siltä, että K-Jalonen valmentaa meillä tämän kauden ja ensi kauden.

Pidän sitä jo erittäin mahdollisena, että IFK pelaa tulevana keväänä mestis joukkueita vastaan karsinnoissa.

Henkku

Postby Henkku » Thu Dec 11, 2008 1:15 am

Jan79 wrote:En ymmärrä mikä status symboli Jalonen oikein on? Edelliset valmentajat on lennätetty kotiin paljon aiemmin eikä peli ole ollut edes näin kuralla..

IFK ei ole erottanut yhtäkään valmentajaansa ennen joulutaukoa.

Borge

Postby Borge » Thu Dec 11, 2008 9:13 am

Niin, Hacker, Walsh ja Pitkämäki pitää saada pihalle. Helpommin sanottu kuin tehty. Uusia ei tule ennen kuin entisiä äijiä on saatu pihalle. Eli näillä mennään. Kivat Play Outit tiedossa. Pyyhe on heitetty kehään.
Kiitos TAAS kerran IFK!
Sivusto on hakkeroitu. Onnea kaikille tietokantaan olen teidän: D

Return to “Joukkue”