Puolustus

Tässä forumissa keskustellaan HIFK:n joukkueesta yleisesti.

Moderators: Jude, Pate - B2REDS, Ylläpito, Jone

kukas siella

Puolustus

Postby kukas siella » Fri Oct 31, 2008 11:33 am

Olen jo, ennen kauden alkua spekuloinut useiden kiekkoihmisten kanssa tätä asiaa mikä nyt valitettavasti näkyy kentällä. Pakisto on tällä hetkellä aivan kädetön. Eilisessäkin matsissa pointilla oli Kanki ja Walsh. Kätisyydet ei sovi yhteen, jälkimmäinen tekee aivan junnumaisia mokia jatkuvalla syötöllä eikä Kankikaan ole mikään pelote viivalla. Mitä on tapahtunut Bonolle ? Mies leijailee aivan muissa sfääreissä avaukset on aivan luokattomia ja sitä ihmettelen miksi ei häntä käytetä yv:llä pointilla, koska mies osaa kumminkin skodata suhteellisen kovaa. Toivon todellakin, että Nybäri on hereillä ja homma rightin pakin tai mielummin kaksi nyt breikillä, jos vaan niitä on saatavilla. Jengi huutaa tällä hetkellä kunnon byyraria, paria hyvää pakkia. Tekemisen meininkiä on kumminkin koko ajan, tulos on vain ollut viime peleissä käsittämättömän laiha. Itse tein eilisen matsin jälkeen sellaisen päätöksen ja tulen skippaamaan nyt jokusia matseja pois, eli en mene paikanpäälle tsiigaamaan tota luokatonta peliä. Olen kumminkin rakasta seuraani kannattanut vuodesta 1976 ja olen nähnyt ilot ja surut ja sanonut joskus aikaisemminkin " En tuu enään koskaan" ja samaa ajattelen nytkin. Ihan oikeasti: Leikin mielummin lasteni kanssa kotona, kun se, että raahaudun halliin katsomaan tota tekemisen meininkiä, josta lopputuloksena on kumminkin laiha saalis. Vaikka tekemisen meininkiä on ja joka matsissa tsempataan ja tsempataan ja annetan kaikkensa mutta nyt on tullut se hetki pysyä hallilta pois. Mainittakoon vielä, että KJ kertoi ennen kauden alkua, että jegissä ei ole eikä tule olemaan ns vapaamatkustajia niin mielestäni numero 15 puolustuksessa on juuri sellainen, jolle pitäisi laittaa pelkkä menolippu välittömästi kouraan.

Rumapoika

Postby Rumapoika » Fri Oct 31, 2008 2:12 pm

Nojoo. Mun mielestä tuo pakisto ei ole täysin kädetön. Ongelma on vaan siinä, että kusi virtaa väärään suuntaan muutamalla herralla. Eli siis sinne pään puolelle ja sitä on hidasta valuttaa ulos. Muutama katsomokomennus olis paikallaan, jos vaan reservissä olisi tarpeeksi tasokasta materiaalia iskeä tilalle. Mutta kun ei taida olla.

Muutenkin tuo puolustaminen on tämän päivän kiekossa sitä, että puolustetaan koko viisikolla. Jos hyökkääjät ei tipu pelin mukana tukemaan pakkeja, niin ei siinä auta itkukaan. Ihan sama homma mv-pelin kanssa. Jos tukea ei tule muilta ukoilta, niin kusessa ollaan. Kyllä se on saakeli sentään koko pakka, jolla nyt tökkii.

Mutta joo. Mun miälipiteet:

M. Kankaanperä on äijä paikallaan, vaikka miinustilasto häiritseekin.
H. Pikkaraisen pitäis olla kiekollinen pakki, joka avaa ja rakentaa sekä tekee maaleja. Eipä ole ollut.
I. Heikkisen pitäis olla taitojensa puolesta alakerran liideri. Eipä ole ollut.
M. Turunen, vaikka yrittää niin ei tunnu enää pärjäävän liigassa. Surullista sikäli.
A. Holmberg. Tulee mieleen Lostedt tästä sällistä. Intoa ja taklaushakua on, mut jotenki tuntuu että kiekollinen taito on hukkunu jonnekin tosi syvälle.
J. Haverinen mielestäni kiekollisena ikäänsä/odotuksiin nähden hyvä. Kiekottomana suurissa ongelmissa.
T. Walsh taas ei oo ihan sitä mitä odotuksissa on ollut. Tiesiköhän herra itsekään mitä häneltä vaaditaan IFK-paidassa??
J. Honkanen. Vaikka jätkä sählää ja säätää, niin odotuksiin on edes jollain tasolla vastattu. Ei oo pisteidentekijä, mutta aika nöyrä duunari.

edit. Rightin pakki kyllä olis boonusta tähän matskuun. Tai vaikka kaksi.

Return to “Joukkue”